J I A Z Z L I F E

Home The Start Copyright All Posts Rules Dashboard Follow

DIY Marker-On-Waterpaint Notebook
Monday, February 16, 2015 | 10:40 PM | 0comments
I really love notebooks with a cute print on it. Mostly the ones I customized. Click on "see more" to see how I made this fun print on my notebook. 

Ik heb een zwak voor leuke notitieboekjes. Vooral notitieboekjes die je zelf hebt gecustomized. Klik snel verder om te zien hoe je deze leuke print op je notitieboekje kan maken!



Benodigdheden:
Paint ~ Verf
Water
Sharpies ~ Edding stiften (op waterbasis)
A Bowl ~ Een kom
Paper notebook ~ Kartonnen notitieboek 
Brushes/Sponge brush ~ Kwasten/Spons kwast
You can use any colour paint, I used blue, pink and purple. Start with mixing the paint with water. 1/2 part of paint and 1/2 part of water. Add a little less water so it's that runny. Grab a paper towel and place it underneath the book cover.Dab the mixture with your (sponge) brush on the notebook at a corner. Gently blow it upwards. My paint was a little too thick so it was hard to blow. When you're happy with it, lay it aside and let it dry. Take a bowl (any kind, I used ceramic) and trace it with a sharpie. Now you can go creative and draw anything that you want in those lines. 

Je kunt elke kleur verf gebruiken, ik gebruikte blauw, roze en paars. Begin met het mengen van de verf met water. 1/2 deel verf en 1/2 deel water. Voeg minder water toe, zodat het niet te vloeibaar is. Pak een stuk keukenpapier en leg dit onder de kaft. Dep het mengsel met je (spons) kwast op de notitieboekje op een hoek. Blaas het zachtjes omhoog. Mijn verf was een beetje te dik dus moeilijker om te blazen. Als je tevreden bent, leg het opzij en laat het drogen. Neem een kom (kan alles zijn, ik heb een keramische gebruikt) en teken halve rondjes met een Edding stift. Nu kun je alles wat je wilt in deze lijnen tekenen.
I really love the black marker on waterpaint look. I drew a little bit over the paint, it wasn't a kinda "splashy effect". Like I said, the waterpaint was a bit too thick. If you have used a ceramic bowl, you can just wipe the marker off with vinegar, alcohol or nail polish remover. 

Ik hou van de zwarte stift op waterverf look. Ik heb een beetje over de verf getekend, het had niet zo "splashy effect". Zoals ik al zei, de waterverf was een beetje te dik. Als je een keramieken kom hebt gebruikt, dan kan je de stift met azijn, alcohol of nagellak remover gemakkelijk wegvegen.

I love the end result. You can write your name on a tag and glue it on there to make it personal. It's also a great gift idea. I really enjoyed making it.

Het eindresultaat vind ik ontzettend leuk. Je kunt je naam op een tag schrijven en dat erop lijmen om het persoonlijk te maken. Het is ook een geweldig idee voor een cadeautje voor iemand. Ik vond het leuk om het te maken.



Lots of love,
Jiamin

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,

Post a Comment

Hi! If you have any question or just want to comment, you can leave them here! I love all your comments! x

Hoi! Als je een vraag hebt, of je wilt iets zeggen, dan kan je dat hier doen! Ik vind al jullie reacties zo leuk! x


Older Post | Newer Post

Welcome!



Hi! I'm Jiamin from JiazzLife. I post every monday on my blog. I blog about DIY's/HowTo's, recipes, fashion, lifestyle and beauty.