J I A Z Z L I F E

Home The Start Copyright All Posts Rules Dashboard Follow

Recipe : Lemonade
Tuesday, October 21, 2014 | 11:21 AM | 2comments
Ik laat je een simpele recept zien die ik zelf heb bedacht, Limonade! Met slechts 2 ingrediënten. I'll show you a simple recipe that I invented myself, Lemonade! With only two ingredients.
ingrediënten/ingredients
- Halve citroen of limoen       Half a lemon or lime
- Bruisend mineraalwater of mineraalwater       Sparkling mineral water or mineral water 
- Een handvol muntblaadjes           A handful of mint leaves
- Honing       Honey


Ik gebruikte munt blaadjes van mijn achtertuin. Ik heb zo veel munt plantjes! Als je 1 muntplant hebt geplant, zal het overal groeien waar plek is, zo heb ik een bos vol met verse muntplanten. Je kan natuurlijk ook munt kopen in de winkel
I used mint leaves from my backyard. I have so many mint plants! They grow everywhere once you plant 1 mint plant.You can also buy fresh mint leaves in the store.


Snij het halve citroen of limoen in plakjes, en was je muntblaadjes. Als je dit eenmaal hebt gedaan, doe je dit in een glas of beker die genoeg ruimte heeft. Je stampt alles fijn met een stampertje, dit kan ook citroenstamper zijn, of een achterkant van een keukengereedschap. Kijk maar in je keukenlaatje wat je in huis hebt om het fijn te malen. Na een tijdje malen heb je sap, dit is niet zo heel veel sap, maar in de muntblaadjes zit ook nog sap. Als de munt donker van kleur is, dan weet je dat je het goed hebt gedaan. Daarna giet je water erbij, ik gebruikte bruisend munt mineraalwater, maar natuurlijk kun je ook normale spa rood gebruiken of kraanwater. Daarna doe je honing bij, dit doe ik op gevoel. Niet alle honing word opgelost, daarom moet je proeven totdat het voor jou zoet genoeg is. Als je klaar bent zeef je dit en doe je dit in een glas. Je kan het ook eruit lepelen. De hoeveelheid van de ingrediënten zijn verschillend. Je kan een kleine hoeveelheid maken maar ook een grote. Ik gebruik een mason jar.
Cut half a lemon or lime in slices and wash the mint leaves. If you've done this , put this in a glass or cup that has enough space. Crush it with a pestle, this can be a lemon pestle, or the back of a kitchen tool. Look in your kitchen drawer what you've got to crush. After a while, you have juice, it's not that much juice, but in the mint is still juice. If the mint leaves are dark in color, then you know you've crushed enough. Then pour water, I used mint sparkling mineral water , but of course you can also regular sparkeling water or tap water. Then pour honey in it and stirr, I eyeball it. Not all honey will dissolve, so you should taste it until it's sweet enough for you. When you're done you sift this and do this in a glass. You can also spoon it out. The amount of the ingredients are different. You can make a small amount, but also a big one. I poured it in a mason jar.
.

Yumm! Verse limonade die je zelf hebt gemaakt! Ik vind dit beter dan siroop die je met water moet mengen.  
Yumm! Selfmade lemonade! I think this is better than sirop mixed with water.
\

Vergeet me niet te volgen op social media om me te taggen als je iets hebt nagemaakt/ Don't forget to follow me on social media and tag me if you made something :
Instagram : @JiazzLife
Twitter : @JiazzLife 
Bloglovin : JiazzLife

Ik hou echt ontzettend veel van al jullie lieve reacties! Het geeft me zo'n boost! Het doet me zo veel plezier, en daardoor vind ik bloggen elke dag weer leuker, echt super geweldig! Dankjewel :)
I love all the reactions so much! It gives me a boost! It makes me love blogging more and more. You guys are awesome!


Lots of love,
Jiamin

Labels: , , , , , , , , , , , , ,

Blogger Naomi said...

Ah, dat lijk me echt lekker! Mooie blog :) xx

 
Anonymous Anonymous said...

echt leuk, ik ga het zeker een keer proberen!! xx

 

Post a Comment

Hi! If you have any question or just want to comment, you can leave them here! I love all your comments! x

Hoi! Als je een vraag hebt, of je wilt iets zeggen, dan kan je dat hier doen! Ik vind al jullie reacties zo leuk! x


Older Post | Newer Post

Welcome!



Hi! I'm Jiamin from JiazzLife. I post every monday on my blog. I blog about DIY's/HowTo's, recipes, fashion, lifestyle and beauty.

Picture of the month



Everbody wants to be "Forever Young" right?